Ansættelsesproces

Her kan du læse om ansættelsesprocessen hos Plan- og Landdistriktsstyrelsen.

Ansættelsesproces

Har du set et stillingsopslag hos os, som du ønsker at søge, finder du herunder information om vores rekrutterings- og ansættelsesproces.

  1. Send din ansøgning

    Plan- og Landdistriktsstyrelsen benytter systemet HR-manager, som du skal bruge, hvis du ønsker at sende en ansøgning til os. Når du har sendt din ansøgning, modtager du med det samme en e-mail med bekræftelse på, at vi har modtaget den.
  2. Samtaler 

    Vi læser alle ansøgninger igennem og indkalder relevante kandidater til en samtale. Formålet med samtalen er at få uddybet dine kompetencer og motivation for jobbet. Ved samtalen deltager som regel din kommende chef og en repræsentant fra HR.

  3. Det endelige valg 

    Når vi har truffet beslutning om, hvem vi ønsker at gå videre med, kontakter vi dig telefonisk med et jobtilbud. Har vi ikke valgt dig, giver vi dig ligeledes besked telefonisk. Hvis du ikke blev inviteret til samtale, modtager du et skriftligt afslag, når rekrutteringsprocessen er afsluttet.

  4. Inden du starter

    Før du starter, modtager du velkomstmateriale med praktiske informationer om styrelsen og din nye arbejdsplads, så du bliver klædt godt på til din første dag.